שביתת עובדי הדואר • נתב"ג יושבת מחר ל-3 שעות

דוד לזר No Comments on שביתת עובדי הדואר • נתב"ג יושבת מחר ל-3 שעות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עובדי דואר ישראל נוקטים כבר כמה שבועות בעיצומים בשל מבוי סתום במו"מ על תוכנית ההבראה של החברה. אולם היום המאבק מחריף ומגיע לנמל התעופה.

נמל התעופה נתב"ג צפוי לשבות מחר (חמישי) בין השעות 11:00 ל-14:00 במסגרת הזדהות עובדי רשות שדות התעופה עם מאבק עובדי הדואר.

בנוסף רשות המסים תעצור הליכי גבייה ולא יתאפשר עדכון העברת בעלות על רכב במשרד התחבורה ובסניפי בנק הדואר.

השביתה תכלול כ-70 המראות ונחיתות שנקבעו בשעות האלה. מי שייפגע יותר מאחרים הם נוסעים שיגיעו לנמל התעופה בן גוריון וייאלצו להמתין במשך שעות עד שיקבלו את המזוודות שלהם. זאת במסגרת סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בשירות המדינה נגד כוונת המדינה לפטר כ-1,500 עובדים קבועים ולהחליף אותם בעובדים ארעיים במסגרת תוכנית ההתייעלות המתוכננת בחברה.

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, אמר כי "מפטרים עובדים לוקחים עובדים ומפטרים אותם בלי שיש להם עבודה אחרת. במשך שנים המדינה הפקירה את רשות הדואר ועכשיו מי שמשלם את המחיר הם העובדים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הורה היום לעובדי לשכות הבריאות להנפיק אישורים למזון אך ורק בסוגיות הנוגעות לבדיקות דגים טריים ופטריות טריות, מתוך התחשבות בצרכי האזרחים לרגל ראש השנה.

יעקובי אמר כי "עובדי שירות המדינה הם חלק בלתי נפרד ממאבקם הצודק של עובדי הדואר, העשויים למצוא עצמם ללא ביטחון תעסוקתי. אולם, חשוב להזכיר כי המחאה אינה ברמת המיקרו בלבד. אנו מוחים כנגד כל תופעה של ניצול עובדים – בין אם מדובר בהעסקת עובדי קבלן ועובדי כתף אל כתף, או אם בכוונת המעסיק לפטר עובדים מסורים בשיטת "הדלת המסתובבת".



0 תגובות